WIZJA PRZEDSZKOLA
Dziecko opuszczające mury przedszkola powinno:
być świadome własnych możliwości,
być przygotowane do ról w społeczeństwie,
posługiwać się symbolami, znakami w czytaniu i liczeniu,
wykazywać się dobrą sprawnością ruchową i manualną.
MISJA PRZEDSZKOLA
Placówka powinna stworzyć środowisko edukacyjne sprzyjające harmonijnemu, wszechstronnemu rozwojowi dziecka w oparciu o aktywność twórczą, samopoznanie, rozwijanie zainteresowań i wspieranie uzdolnień.
PROFIL PLACÓWKI
Profil naszej placówki to praca metodami aktywności twórczej i artystycznej. Do najczęściej stosowanych przez nas metod należą metody pedagogiki zabawy. Metody te pozwalają na:
- łatwiejsze wejście w grupę,
- wspólne odkrywanie i przeżywanie zabawy,
- wyeliminowanie niezdrowej rywalizacji i zwalczania się,
- motywowanie do współdziałania w zespole,
- wyrażania siebie za pomocą ruchu, tańca gestu śpiewu, rozmowy,
- uczenie się przez doświadczenie,
- samoocenę, poznanie własnej hierarchii wartości.
MODEL ABSOLWENTA
Dziecko kończące przedszkole potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, tzn.
wykazuje:
- motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
- zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
- umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania
z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania, - tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
- samodzielność, wytrwałość,
- odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami),
posiada:
- zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich
sposób, - wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli wychowanka,
- podstawową wiedzę o świecie,
umie:
- cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona
zadanie, - skoncentrować się podczas pracy przez dłuższy czas,
- współpracować w grupie,
- radzić sobie z trudnościami,
rozumie, zna, przestrzega:
- prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
- zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
- zasady kultury współżycia, postępowania,
- kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
- potrzebę szanowania przyrody i środowiska.
nie obawia się:
- występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
- chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
- wykazywać inicjatywy w działaniu,
- wyrażania swoich uczuć.
Najnowsze komentarze