WIZJA PRZEDSZKOLA

Dziecko opuszczające mury przedszkola powinno:

być świadome własnych możliwości,

być przygotowane do ról w społeczeństwie,

posługiwać się symbolami, znakami w czytaniu i liczeniu,

wykazywać się dobrą sprawnością ruchową i manualną.

MISJA PRZEDSZKOLA

Placówka powinna stworzyć środowisko edukacyjne sprzyjające harmonijnemu, wszechstronnemu rozwojowi dziecka w oparciu o aktywność twórczą, samopoznanie, rozwijanie zainteresowań i wspieranie uzdolnień.

PROFIL PLACÓWKI

Profil naszej placówki to praca metodami aktywności twórczej i artystycznej. Do najczęściej stosowanych przez nas metod należą metody pedagogiki zabawy. Metody te pozwalają na:

  • łatwiejsze wejście w grupę,
  • wspólne odkrywanie i przeżywanie zabawy,
  • wyeliminowanie niezdrowej rywalizacji i zwalczania się,
  • motywowanie do współdziałania w zespole,
  • wyrażania siebie za pomocą ruchu, tańca gestu śpiewu, rozmowy,
  • uczenie się przez doświadczenie,
  • samoocenę, poznanie własnej hierarchii wartości.

MODEL ABSOLWENTA

Dziecko kończące przedszkole potrafi dobrze funkcjonować w roli ucznia, tzn.

wykazuje:

  • motywację do uczenia się i do wysiłku intelektualnego,
  • zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego,
  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania
    z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania,
  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań,
  • samodzielność, wytrwałość,
  • odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami),

posiada:

  • zdolność do obdarzania innych uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla nich   
    sposób,
  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli wychowanka,
  • podstawową wiedzę o świecie,

umie:

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona   
    zadanie,
  • skoncentrować się podczas pracy przez dłuższy czas,
  • współpracować w grupie,
  • radzić sobie z trudnościami,

rozumie, zna, przestrzega:

  • prawa dziecka i respektuje prawa innych ludzi,
  • zasady bezpieczeństwa, zasady higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
  • zasady kultury współżycia, postępowania,
  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe,
  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska.

nie obawia się:

  • występować publicznie – reprezentować grupę, przedszkole,
  • chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami, sukcesami,
  • wykazywać inicjatywy w działaniu,
  • wyrażania swoich uczuć.